OBECNĚ O CHIPTUNINGU

Chiptuning (z anglického chip tuning) je způsob úpravy softwaru řídící jednotky motoru,obvykle za účelem zvýšení výkonu a/nebo snížení spotřeby u sériového motoru. Termín se využívá dosud, ačkoli se původně jednalo o systém výměny řídícího chipu v dobách, kdy se v automobilech používaly řídící jednotky s operační pamětí, kterou nebylo možné přeprogramovat (tzn. read only memory). V současnosti jsou vybaveny řídící jednotky programovatelnou pamětí a je tedy možné software přehrávat bez nutnosti letování chipu.

Řídící jednotka motoru (ECU) je malý počítač umístěný v automobilu, který řídí celý chod motoru. Pomocí čidel umístěných na motoru je schopna zaznamenávat aktuální údaje o rychlostech, teplotách, tlacích, otáčkách apod. a na základě těchto informací ovládat akční členy, jako je vstřikování paliva, ovládání turbodmychadla, atd. Součástí řídící jednotky motoru je software, který využívá datového vzoru pro chod motoru. Tento vzor obsahuje mapy, které za daných podmínek řídí výstupní parametry, které udávají výkon motoru.

Nejčastěji se chiptuning provádí na osobních automobilech s turbodmychadlem, kde je možné docílit výrazného nárůstu výkonu. Obecně lze ale úpravu provést na libovolném typu vozidla.

Motory jsou zpravidla konstruovány na vyšší výkon, než jaký udává výrobce a podle kterého jsou motory továrně nastaveny, neboť základním nastavením se dosahuje co nejvyššího výkonu při zachování co nejpřijatelnější spotřeby, a samozřejmě se liší dle typu automobilu.

 

CO SE PŘI ZVÝŠENÍ VÝKONU DĚJE

Díky tomu, že výrobci automobilů res. automobilky produkují motory pro různé trhy po celém světe, kde se výrazně liší podmínky pro provoz vozidel jako jsou emisní limity, typy a kvalita paliva a další parametry, proto jsou nuceni činit určité kompromisy ve výkonech motorů. Co to znamená v praxi? Zkonstruují jeden motor pro více trhů, který je poddimenzovaný a softwarově nastavený pro každý trh zvlášť tzn. že využívají max. 60-65% maximalní kapacity těchto motorů res. jejich konstručkních možností. Proto je možné provést úpravu pouze softwarovým navýšením bez snížení životnosti motoru.

V této době každý automobil je vybaven motorovou řídicí jednotkou, která se stará o celkový chod motoru. Zvýšení výkonu neboli optimalizace výkonu je navýšení parametrů, kterou jse nyní stávající pomocí sw úpravy řídicí jednotky motoru, kdy vlastně dojde k přeprogramování eprom paměti.

SW ÚPRAVOU SE OPTIMALIZUJE:

parametry vstřikování

poměr vzduchu a paliva

délka vstříku

tlak turba

množství paliva

omezovač kroutícího momentu

JAK PROBÍHÁ ÚPRAVA?

filter_1 1.Seznámení s upravovaným vozem a diagnostika

Seznámení s vozem zákazníka dále na jeho přání provedeme diagnostiku paměti závad (součástí ceny chiptuningu není diagnostika paměti závad, kterou důsledně doporučujeme před úpravou provést).
POSTUP ÚPRAVY

filter_2 2. Stažení původního SW a zálohování

Z řídicí jednotky (ECU) vyčteme pomocí speciálního zařízení skrz diagnostickou zásuvku OBD původní SW, který zazálohujeme a v případě přání zakázníka nahrajeme na jeho USB disk.
POSTUP ÚPRAVY

filter_3 3. Diagnostika řídící jednotky

Při procesu vyčetení původního sw je provedena zároveň diagnostiku řidící jednotky.
POSTUP ÚPRAVY

filter_4 4. Nahrání upraveného SW do řídicí jednotky

Optimalizovaný software s přepsanám výkonnostním mapovým polem nahrajeme do řídící jednotky. Opět proběhne diagnostika ECU.
POSTUP ÚPRAVY

filter_5 5. Jízdní zkouška a předání vozu zákazníkovi

Provedení jízdní zkoušky se zákazníkem, vyplnění certifikátu a záručního listu. Předání vozu zákazníkovi.
POSTUP ÚPRAVY

PROČ CHIPTUNING OD OK CHIPu?

Garance nejnižší ceny

Garantujeme Vám nejnižší cenu chiptuningu v ČR a SR. Našli jste lepší nabídku s porovnatelnými službami a zárukami? Cenu dorovnáme a ještě o 100 Kč snížíme. Napište nám.

Přijedeme za Vámi

Nemusíte za námi nikam jezdit. My přijedeme za Vámi kamkoliv po ČR v rámci trasování zakázek a to zcela bezplatně. Neboť cestovné je již zahrnuto v ceně chiptuningu.

Nadstandardní záruky

Na veškeré naše úpravy poskytujeme nadstandardní záruky na úpravu ve výší 60 měsíců a na upravenou řídící jednotku 24 měsící.

Garance STK/SME

Naše úpravy splňují emisní normu danou výrobcem proto garantujeme bezproblémovost na STK a SME.

Garance bezproblémovosti

Veškeré naše úpravy jsou optimalizovány na stávající komponenty ve voze tak, aby nedocházelo k jejich nadměrnému opotřebení.

Karta výhod zdarma

Za co u ostatních platíte máte u nás zdarma v rámci karty výhod, kterou získáte nyní k chiptuningu zcela zdarma.

Pojištení převzetí továrních záruk

Nově nabízíme pojištění převzetí továrních záruk u nových vozů.

Online zákaznická podpora 365 dní

Online zákaznická podpora přes facebook, či e-mail dostupná 365 dní v roce.

NEJČASTĚJŠÍ OTÁZKY

Sepsali jsme pro vás odpovědi na nejčastější otázky, které naši zákazníci mají. Nenašli jste svoji odpověď? Napište nám dotaz.

 

Co znamená mobilní chiptuning?
Je cena dopravy započítána v ceně úpravy nebo ji účtujete zvlášť?
Jak je možné, že máte dopravu v ceně úpravy a jste schopni držet tak nízkou cenu?
Jak probíhá úprava?
Budu mít po úpravě problém na STK či SME?
Splňují vaše úpravy nové měření emisí?
Jak je to po úpravě s readiness kódy?
Můžu mít na technické kontrole problém pokud mám vypnut DPF či EGR?
Je nutný zápis úpravy do technického průkazu?
Proč si nechat nachipovat auto?
Jaké máte záruky?
O kolik se mi zvýší výkon?
Jaké máte ceny?
Sníží se mi po úpravě spotřeba?
Je možné před technickou kontrolou pro můj klid nahrát původní sw a poté znovu nachipovat?
Co všechno zahrnuje EXCLUSIVE CARD?
Kolik stojí Vaše EXCLUSIVE CARD a opravdu mohu služby z ní čerpat opakovaně?