Mini vstoupil na trh v době po Suezské krizi, kdy zejména Velká Británie jako důsledek pociťovala obrovský nedostatek paliva. Na to zareagoval konstrukční tým koncernu British Motor Corporation, jehož hlavní divize Austin a Morris vůz Mini později vyráběly. Hlavní konstruktér, již zmiňovaný Alec Issigonis, navrhl převratný způsob konstrukce tohoto bezesporu revolučního vozu. Typ konstrukce „vše vepředu“ – to znamená motor, náhon předních kol i převodovka. Převratné bylo i umístění motoru napříč (do té doby sériově produkované například v automobilech DKW nebo Trabantu P50)[1], které dávalo mnohem více prostoru pro posádku a umožňovalo co nejmenší rozměry vozu. Mini se podle předpokladů stal prodejním trhákem a vyráběl se až do roku 2000, přičemž se vyrobilo 5 387 862 vozů. Zdroj: wikipedia.org

zdroj: www.wikipedia.org

Nenašli jste svoji motorizaci?

608 709 900 (po - pá 09 - 18)  napište nám poptávku  napište nám na online chatu či facebooku

Mini Clubman

NAFTOVÉ MOTORY

 

BENZINOVÉ MOTORY

1.6 – 123 HP (90 KW)

Mini Countryman

NAFTOVÉ MOTORY

BENZINOVÉ MOTORY

1.6 – 98 HP (72 KW)